مقایسه کرم پودر و پنکیک در چیست؟ این سوال، سوالی است که بارها و بارها از خودتان یا از فروشندگان لوازم آرایشی پرسیده اید. سوال دیگری هم که امروزه بسیار رایج شده است متناسب با پوست چرب من،کدام یک از این دو مورد مناسب تر است؟ به عبارتی کدام یک از این دو محصول به پوست صورت من آسیب کمتری می رساند؟ ما اینجا هستیم تا به سوالات شما پاسخ دهیم. در ابتدا بایستی دو محصول آرایشی پنکیک و کرم پودر را تعریف  کنیم و بعد به ویژگی های هرکدام می پردازیم.در انتها به مقایسه کرم پودر و پنکیک خواهیم پرداخت.

تعریف کرم پودر

کرم پودرها یکی از انواع وسایل آرایشی هستند که برای کاور کردن صورت به کار می روند. حالت کرم مانند دارند و به راحتی همانند مایع بر روی پوست پخش می گردند. به دلیل مایع مانندبودنشان می توان گفت برای پوست‌های خشک بسیار مناسب‌ هستند. کاوردهی و بافت این محصول بر روی پوست صورت عالی است. این محصول آرایشی لک ها و تیرگی های صورت را تا حد ممکن می پوشاند. کرم پودرها با ایجاد یک لایه از رنگ‌دانه‌های یک‌نواختی که دارند، ظاهری یک‌دست روی پوست ایجاد می کنن؛ اما بانوانی با پوست چرب هم می توانند از کرم پودر استفاده کنند.

البته منظور ما به این معنا نیست که خانم های با پوست خشک از کرم پودر استفاده کنند. بلکه منطور ما این است خانم های با پوست چرب بایستی نکات ریز و درشتی را مدنظر قرار دهند. برای آنها توصیه می شود از کرم پودرهای فاقد چربی استفاده کنند. چرا که در صورت استفاده از کرم پودر دارای چرب، چربی اضافی به پوستشان اضافه می شود و دچار جوش و آکنه خواهند شد.

تعریف پنکیک

پنکیک آرایشی از جمله محصولات آرایشی صورت است که برای تثبیت آرایش پوست به کار می رود. نکته قابل توجه است این است که کرم‌پودر و کانسیلر دوامشان نسبت به پنکیک کمتر خواهد بود. این امر به دلیل ساختار مایع مانند این محصولات است. برای این افزایش ماندگاری آرایش و دوام بیشتر آن باید از پنکیک استفاده کنیم. بافت خشک پنکیک از برق افتادن صورت جلوگیری خواهد کرد .اگر پوست خشکی دارید، اول از مرطوب کننده و بعد از پنکیک اسفاده کنید. تا صورت شما کاربرگرامی را خشک تر نشان ندهد.

  • ساختار

همانطور که میدانید ساختار پنکیک به شکل پودر فشرده است. پنکیک توسط پد، اسفنج یا براش روی صورت پخش می شود. بافت پودری و خشکی که این محصول آرایشی دارد علاوه بر پوشش عالی، باعث تثبیت آن هم خواهد شد. این محصول آرایشی برای افرادی که پوست صورتشان چرب می باشد بسیار مناسب به نظر می آید. پنکیک می تواند براق شدن پوست در اثر ترشح چربی را کنترل کند. بنابراین دوام و ماندگاری پنکیک نسبت به کرم پودر و کانسیلر بالاتر می باشد.

از معایب پنکیک باز ماندن بیش از حد منافذ صورت است. به طور کلی منافذ پوست نباید به طور کامل بسته شوند، اما استفاده زیاد از پنکیک باعث باز ماندن منافذ صورت خواهد شد. در مقایسه با کرم پودر و پنکیک، کرم پودر پوشش بالاتری دارد. اگرپنکیک را روی کرم پودر استفاده کنید منافذ پوست را به طور کامل پوشانده خواهد شد.

مقایسه کرم پودر و پنکیک

اکثرمردم فکر می‌کنند کرم پودر و پنکیک گزینه های هستند که در مقابل هم قرار دارند، اما اصلا اینطور نیست. استفاده از هر دو برای داشتن آرایشی بی نقص و زیبا لازم است. با این حال از هر کدام از این محصولات به تنهایی هم می توان استفاده کرد. برای مقایسه کرم پودر با پنکیک باید گفت همه چیز بستگی به نوع پوست شما دارد. پوست صورت همانطور که میدانید به  سه دسته اصلی تقسیم می‌شود. ما در این زیر به بررسی هر سه مورد می پردازیم.

  • خشک

برای این که بفهمید پوست شما چگونه است کافیست بعد از حمام صورتتان را بررسی کنید یا اینکه صورتتان را بشوئید. اگر احساس خشکی داشتید و به اصطلاح کش آمد، نوع پوستتان خشک است. این نوع پوست مدام به آبرسانی و رطوبت نیاز دارد تا از بروز خشکی بیشتر جلوگیری شود. کرم پودر با چربی متوسط یکی از بهترین گزینه ها  برای پوست های خشک می باشد.

  • چرب

بعد از حمام صورتتان را بررسی کنید یا اینکه صورتتان را بشوئید. اگر احساس چربی پوست داشتید یا حس کردید پوستتان در حال تولید چربی و برق زدن است نوع پوست شما در گروه پوست‌های چرب قرار می‌گیرد. استفاده از کرم پودر با چربی خیلی کم و یا فاقد چربی برای نوع پوست شما کاربرگرامی مناسب خواهد بود. پنکیک هم برای اینکه با کرم پودر صورتتان را پر از جوش آکنه نکنید، گزینه بسیار مناسبی است.

  • مختلط

پوست های مختلط، در بعضی بخش‌ها مثل پیشانی، بینی و چانه چربی اضافه دارند و در بعضی بخشها مثل اطراف چشم‌ها و دهان دچار خشکی خواهند شد. به همین دلیل به این گونه پوست صورت، مختط گفته می شود.

ادامه ی مقایسه کرم پودر و پنکیک

کرم پودرها برخلاف اسمی که دارند اغلب به صورت کرم بوده که برای یک دست شدن رنگ پوست استفاده می شوند. این محصولات به دلیل کاور بالا بافت سنگینی داشته که برای استفاده های روزانه توصیه نمی شود؛ اما پنکیک ها ساختار پودری داشته و به واسطه کاربرد آسان تر، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول بافت سبک تر و در عین حال قدرت پوشانندگی کمتری نسبت به کرم پودر دارد و اغلب در کنار آن استفاده می شود تا به نوعی آرایش را تثبیت کند و براقی ایجاد شده ناشی از کرم پودر را محو کند.

همانطور که می دانید کرم پودر اولین مرحله میکاپ است زیرا خاصیت زیرسازی دارد. با اینحال پنکیک در مراحل پایانی میکاپ استفاده می شود. استفاده از پنکیک روی لب، پشت پلک و در ناحیه گونه می تواند جلوه بهتری به رژلب، سایه چشم و رژگونه شما بدهد. پنکیک ها قیمت کمتری داشته و به دلیل بسته بندی کوچک تر به راحتی در کیف لوازم آرایش جا شده و حمل آن راحت تر است.

خرید کرم پودر و پنکیک از وب سایت رسمی گل انار

در این مقاله به مقایسه کرم پودر و پنکیک پرداختیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید و به سوالاتتان پاسخ داده باشیم. برای خرید کرم پودر و پنکیک یا مشاوره بیشتر به وبسایت اینترنتی گل انار مراجعه کنید. وبسایت اینترنتی گل انار به شما در بهترین تصمیم گیری برای خرید یا مشاوره کمک خواهد کرد.